Obrazek na bloga Adwokat Frankowiczów adwokat z Warszawy Jakub Ryzlak. Tekst: Kolejna wygrana z Deutsche!; Sąd potwierdza Kredyt w Deutsche Bank Polska S.A. nie istnieje; Szczegóły na blogu

Kolejna wygrana z Deutsche Bankiem

Kolejna wygrana z Deutsche Bankiem! Tym razem kończymy w pierwszej instancji przed Sądem Okręgowym w Warszawie, sprawę przeciwko Deutsche Bank Polska, który wyrokiem z 24 października 2023 r. ustalił, że umowa kredytu naszej klientki zawarta w 2008 roku z Deutsche Bankiem jest nieważna. Sąd zasądził także zwrot wszystkich spłaconych rat kapitałowo-odsetkowych wraz z odsetkami od doręczenia pozwu bankowi. Niestety uwzględniono zarzut zatrzymania. Sprawę prowadzi adw. Jakub Ryzlak

Sąd Okręgowy w Warszawie, XXV Wydział Cywilny (Adam Mitkiewicz, sygn. XXV C 1512/20) w dniu 24 października 2023 r. wydał wyrok w sprawie z powództwa naszej klientki, w którym:

1. ustalił, że umowa kredytu zawarta pomiędzy naszą klientką a Deutsche Bank Polska S.A. jest nieważna;
  2. zasądził od pozwanego banku łącznie 40.891,85 zł i 183.372,85 CHF z odsetkami ustawowymi od doręczenia bankowi pozwu i dalszej modyfikacji;

Co ważne – bank kwestionował status konsumenta, jednakże sąd uwzględnił naszą argumentację.

W sprawie uzyskaliśmy także zabezpieczenie. Nasza klientka nie musi spłacać rat do prawomocnego zakończenia postępowania.

Niestety sąd uwzględnił także zarzut zatrzymania, pozbawiając tym samym naszą klientkę odsetek od 3 października 2023 r. W tym zakresie składać będziemy apelację. Mimo wszystko, wyrok jest dobry – jest to nasza kolejna wygrana z Deutsche Bankiem.